Jdi na obsah Jdi na menu
 


5. TÝDEN 14. - 19. 4. 2020

13. 4. 2020

 

Milí třeťáci, vypadá, že je to zase hodně, ale opět jsem celé zadání doplnil vysvětlivkami, postupy apod. Nezapomeňte si učivo pěkně rozvrhnout do jednotlivých dnů. Každý den začněte opakováním a pak přidejte novou věc (podle zadání). Tento týden mají „hlavní slovo“ ČJ, M a PRV. Tak s chutí do práce!

 

NĚKTERÉ NEFUNKČNÍ ODKAZY JSEM JIŽ OPRAVIL. DĚKUJI TÍMTO PANU VYKYDALOVI ZA SPOLUPRÁCI. ;-)

 

ČESKÝ JAZYK

Opakování a procvičování:

1) Každý den si přeříkej všechny řady vyjmenovaných slov B – Z

2) Udělej si tato on-line cvičení (můžeš i vícekrát):

https://www.skolasnadhledem.cz/game/5

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/souhrnne-diktaty/procvicovaniBLMPSV1.htm

3) Připomeň si českou abecedu a udělej si některá cvičení:

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=2&subject=%C4%8Cesk%C3%BD%20jazyk&search1=01.+Abeceda&topic=02.+%C5%98azen%C3%AD+slov+podle+abecedy#selid

4) Podstatná jména – psaní velkých písmen na začátku VLASTNÍCH A MÍSTNÍCH jmen si zopakuj zde:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/10

 

 

Tento týden se budeme věnovat dalším slovním druhům:

 

PŘÍDAVNÁ JMÉNA = říkají nám, jaká jsou podstatná jména = jejich vlastnosti. Odpovídají na otázky JAKÝ?, KTERÝ? ČÍ? např. hezký, velká, barevné, Matoušův, tatínkova, Matýskův, posypaný…

Udělej tato cvičení:

1) https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/slovni-druhy/pridavna-jmena/vlastnosti-2.html

2) učebnice str. 67 (v nové 66) cv. 1, 2 – ústně

3) učebnice str. 67 (v nové 66) cv. 6 do sešitu – POZOR, ABYS UDĚLAL CELÉ ZADÁNÍ ( = nejen přepsat a doplnit, ale také podtrhnout přídavná jména) = toto cvičení mi nafoť a pošli na mail.

4) pracovní sešit 6/2, 3, 4, 5

 

ZÁJMENA = toto slovo vlastně znamená ZA – JMÉNA (= dám je místo jména) = ZASTUPUJÍ PODSTATNÁ JMÉNA a nebo na ně UKAZUJÍ (on, nás, my, jejich, který, co, moje, ten, ta, to,…).

Udělej tato cvičení:

1) PS 7/2 + 2a

2) PS 7/3

3) PS 4

Dobrovolně: Můžeš si nechat nadiktovat PS 7/5.

 

ČÍSLOVKY = říkají nám KOLIK čeho je, nebo KOLIKÁTÝ kdo je (dva, pět, sedm, osm,… první, pátá, stý…)

Udělej si tato cvičení:

1) učebnice str. 68 (v nové 67) cv. 2 do sešitu – udělej si přeložením stránky 2 sloupce, nadepiš ZÁJMENA a ČÍSLOVKY… - toto cvičení nafoť a pošli na mail.

2) PS 8/1 (nedělej a)

3) PS 8/2 – pozor – číslovka 7 se vždy píše SEDM, číslovka 8 se vždy píše OSM

4) PS 8/3 – napiš číslovku SLOVEM

 

NEZAPOMEŇ SI VŠECHNA CVIČENÍ Z PRACOVNÍ SEŠITU ZKONTROLOVAT PODLE KLÍČE, KTERÝ JE ZEZADU PRACOVNÍCH SEŠITU.

 

 

 

MATEMATIKA

Opakování a procvičování:

1) násobilka - vyber si z nabídky cvičení:

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=3&subject=Matematika&search1=10.+N%C3%A1soben%C3%AD+a+d%C4%9Blen%C3%AD+0-10#selid


2) zaokrouhlování - vyber si z nabídky:

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=3&subject=Matematika&search1=15.+Zaokrouhlov%C3%A1n%C3%AD#selid

 

Tento týden budeme dál sčítat a odčítat PAMĚTNĚ (= vedle sebe) a PÍSEMNĚ (= pod sebou):

Udělej tato cvičení:

1) PS 18/1 – zkoušku dělej hned vedle příkladu

2) PS 18/2 – jen spočítej (kdo chce, udělá pomocí rozkladu (nápověda nahoře). Kontrolu dělat nemusíš.

3) PS 18/3 – udělej do sešitu pomocí PÍSEMNÉHO POČÍTÁNÍ (tzn. pod sebou) – kontrolu dělat nemusíš.

4) PS 19/1, 2 – udělej si zápis, výpočty, odpovědi

5) PS 20/1 – vypočítej si, jak ti vyhovuje. Pokud chceš pomocí písemného sčítání, spočítej si na papír a výsledky zapiš do cvičení.

6) PS 20/2 – zápis, výpočet, odpověď.

7) PS 20/ 3 – stejným způsobem jako cvičení 1.

8) 20/4 – jen výpočet

9) 21/1, 3

 

CELOU STRANU 20 MI NAFOŤ A POŠLI NA MAIL.

 

 

PRVOUKA

Procvičování a opakování:

Zkus si ústně splnit tyto otázky a úkoly:

1) Vyjmenuj části dne.

2) Vyjmenuj fáze lidského života.

3) Vyjmenuj 3 nerosty.

4) Vyjmenuj 3 horniny.

5) Které vody je na Zemi více? Sladké, nebo slané?

6) Kde v přírodě najdeme slanou vodu?

7) Kde v přírodě najdeme sladkou vodu?

8) Popiš koloběh vody v přírodě.

 

Nově se podíváme na další součásti NEŽIVÉ PŘÍRODY  - VZDUCH, PŮDU, SVĚTLO A TEPLO

1) Přečti si pečlivě v učebnici strany 52 a 53.

2) Pusť si prezentaci o vzduchu:

https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/neziva-priroda/vzduch/prezentace.html

3) Pusť si video z Moudronose na ČT – díl: Po čem šlapeme?

https://decko.ceskatelevize.cz/moudronos

4) Zkus si udělat pokus (dobrovolné):

Pomůcky: větší průhledná nádoba s vodou, sklenice, pingpongový míček, ubrousek

Do nádoby s vodou ponoříme dnem vzhůru sklenici s míčkem a ubrouskem. Voda se nedostala do sklenice, míček s ubrouskem jsou suché.

Nakloníme sklenici a vzhůru začnou unikat bubliny vzduchu. Voda vytlačuje vzduch ze sklenice a postupně ho zaplní.

5) V tomto kratičkém videu ti aspoň trochu vysvětlí, co je to FOTOSYNTÉZA:

https://www.youtube.com/watch?v=mmavdDgKMhk

 

6) Udělej si do sešitu na prvouku zápis:

 

VZDUCH

- všude kolem nás (i ve vodě, půdě)

- skládá se z dusíku, kyslíku, oxidu uhličitého, dalších plynů a vodní páry.

- pohyb vzduchu = vítr

 

PŮDA

- domov různých živočichů

- zdroj živin pro rostliny

- opora kořenům

- důležitá část půdy je humus.

 

SVĚTLO A TEPLO

- vzniká ze slunce

- fotosyntéza: (nakresli podobný obrázek jako v učebnici na str. 53)

 

7) Průběžně se uč a opakuj učivo prvouky (od tématu lidské výtvory, nerosty a horniny……..).

 

 

 

Čtení – tento týden se věnuj své rozečtené knize.

A nezapomeň se pořádně hýbat, zpívat si či poslouchat písničky pro radost, malovat, vyrábět a hlavně vše bezpečně a opatrně.

 

 

Na Skype se uvidíme pravděpodobně v pátek 17. 4. Dám včas vědět. Moc se těším.