5. TÝDEN 14. - 19. 4. 2020
Milí třeťáci, vypadá, že je to zase hodně, ale opět jsem celé zadání doplnil vysvětlivkami, postupy apod. Nezapomeňte si učivo pěkně rozvrhnout do jednotlivých dnů. Každý den začněte opakováním a pak přidejte novou věc (podle zadání). Tento týden mají „hlavní slovo“ ČJ, M a PRV. Tak s chutí do práce!
NĚKTERÉ NEFUNKČNÍ ODKAZY JSEM JIŽ OPRAVIL. DĚKUJI TÍMTO PANU VYKYDALOVI ZA SPOLUPRÁCI. ;-)
ČESKÝ JAZYK
Opakování a procvičování:
1) Každý den si přeříkej všechny řady vyjmenovaných slov B – Z
2) Udělej si tato on-line cvičení (můžeš i vícekrát):
https://www.skolasnadhledem.cz/game/5
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/souhrnne-diktaty/procvicovaniBLMPSV1.htm
3) Připomeň si českou abecedu a udělej si některá cvičení:
4) Podstatná jména – psaní velkých písmen na začátku VLASTNÍCH A MÍSTNÍCH jmen si zopakuj zde:
https://www.skolasnadhledem.cz/game/10
Tento týden se budeme věnovat dalším slovním druhům:
PŘÍDAVNÁ JMÉNA = říkají nám, jaká jsou podstatná jména = jejich vlastnosti. Odpovídají na otázky JAKÝ?, KTERÝ? ČÍ? např. hezký, velká, barevné, Matoušův, tatínkova, Matýskův, posypaný…
Udělej tato cvičení:
1) https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/slovni-druhy/pridavna-jmena/vlastnosti-2.html
2) učebnice str. 67 (v nové 66) cv. 1, 2 – ústně
3) učebnice str. 67 (v nové 66) cv. 6 do sešitu – POZOR, ABYS UDĚLAL CELÉ ZADÁNÍ ( = nejen přepsat a doplnit, ale také podtrhnout přídavná jména) = toto cvičení mi nafoť a pošli na mail.
4) pracovní sešit 6/2, 3, 4, 5
ZÁJMENA = toto slovo vlastně znamená ZA – JMÉNA (= dám je místo jména) = ZASTUPUJÍ PODSTATNÁ JMÉNA a nebo na ně UKAZUJÍ (on, nás, my, jejich, který, co, moje, ten, ta, to,…).
Udělej tato cvičení:
1) PS 7/2 + 2a
2) PS 7/3
3) PS 4
Dobrovolně: Můžeš si nechat nadiktovat PS 7/5.
ČÍSLOVKY = říkají nám KOLIK čeho je, nebo KOLIKÁTÝ kdo je (dva, pět, sedm, osm,… první, pátá, stý…)
Udělej si tato cvičení:
1) učebnice str. 68 (v nové 67) cv. 2 do sešitu – udělej si přeložením stránky 2 sloupce, nadepiš ZÁJMENA a ČÍSLOVKY… - toto cvičení nafoť a pošli na mail.
2) PS 8/1 (nedělej a)
3) PS 8/2 – pozor – číslovka 7 se vždy píše SEDM, číslovka 8 se vždy píše OSM
4) PS 8/3 – napiš číslovku SLOVEM
NEZAPOMEŇ SI VŠECHNA CVIČENÍ Z PRACOVNÍ SEŠITU ZKONTROLOVAT PODLE KLÍČE, KTERÝ JE ZEZADU PRACOVNÍCH SEŠITU.
MATEMATIKA
Opakování a procvičování:
1) násobilka - vyber si z nabídky cvičení:
2) zaokrouhlování - vyber si z nabídky:
Tento týden budeme dál sčítat a odčítat PAMĚTNĚ (= vedle sebe) a PÍSEMNĚ (= pod sebou):
Udělej tato cvičení:
1) PS 18/1 – zkoušku dělej hned vedle příkladu
2) PS 18/2 – jen spočítej (kdo chce, udělá pomocí rozkladu (nápověda nahoře). Kontrolu dělat nemusíš.
3) PS 18/3 – udělej do sešitu pomocí PÍSEMNÉHO POČÍTÁNÍ (tzn. pod sebou) – kontrolu dělat nemusíš.
4) PS 19/1, 2 – udělej si zápis, výpočty, odpovědi
5) PS 20/1 – vypočítej si, jak ti vyhovuje. Pokud chceš pomocí písemného sčítání, spočítej si na papír a výsledky zapiš do cvičení.
6) PS 20/2 – zápis, výpočet, odpověď.
7) PS 20/ 3 – stejným způsobem jako cvičení 1.
8) 20/4 – jen výpočet
9) 21/1, 3
CELOU STRANU 20 MI NAFOŤ A POŠLI NA MAIL.
PRVOUKA
Procvičování a opakování:
Zkus si ústně splnit tyto otázky a úkoly:
1) Vyjmenuj části dne.
2) Vyjmenuj fáze lidského života.
3) Vyjmenuj 3 nerosty.
4) Vyjmenuj 3 horniny.
5) Které vody je na Zemi více? Sladké, nebo slané?
6) Kde v přírodě najdeme slanou vodu?
7) Kde v přírodě najdeme sladkou vodu?
8) Popiš koloběh vody v přírodě.
Nově se podíváme na další součásti NEŽIVÉ PŘÍRODY - VZDUCH, PŮDU, SVĚTLO A TEPLO
1) Přečti si pečlivě v učebnici strany 52 a 53.
2) Pusť si prezentaci o vzduchu:
https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/neziva-priroda/vzduch/prezentace.html
3) Pusť si video z Moudronose na ČT – díl: Po čem šlapeme?
https://decko.ceskatelevize.cz/moudronos
4) Zkus si udělat pokus (dobrovolné):
Pomůcky: větší průhledná nádoba s vodou, sklenice, pingpongový míček, ubrousek
Do nádoby s vodou ponoříme dnem vzhůru sklenici s míčkem a ubrouskem. Voda se nedostala do sklenice, míček s ubrouskem jsou suché.
Nakloníme sklenici a vzhůru začnou unikat bubliny vzduchu. Voda vytlačuje vzduch ze sklenice a postupně ho zaplní.
5) V tomto kratičkém videu ti aspoň trochu vysvětlí, co je to FOTOSYNTÉZA:
https://www.youtube.com/watch?v=mmavdDgKMhk
6) Udělej si do sešitu na prvouku zápis:
VZDUCH
- všude kolem nás (i ve vodě, půdě)
- skládá se z dusíku, kyslíku, oxidu uhličitého, dalších plynů a vodní páry.
- pohyb vzduchu = vítr
PŮDA
- domov různých živočichů
- zdroj živin pro rostliny
- opora kořenům
- důležitá část půdy je humus.
SVĚTLO A TEPLO
- vzniká ze slunce
- fotosyntéza: (nakresli podobný obrázek jako v učebnici na str. 53)
7) Průběžně se uč a opakuj učivo prvouky (od tématu lidské výtvory, nerosty a horniny……..).
Čtení – tento týden se věnuj své rozečtené knize.
A nezapomeň se pořádně hýbat, zpívat si či poslouchat písničky pro radost, malovat, vyrábět a hlavně vše bezpečně a opatrně.
Na Skype se uvidíme pravděpodobně v pátek 17. 4. Dám včas vědět. Moc se těším.